4 korte film om naturdannelse i undervisningen
Hvad er naturdannelse? Og hvordan ser det ud i praksis? Her er 4 film, der viser, hvordan undervisningen kan være med til at give børn og unge naturdannelse.
Naturdannelse i skolen
Begrebet naturdannelse dækker over, hvordan børn og unge får et forhold til naturen ved at møde den på forskellige møder.
Naturdannelse sker gennem 5 elementer:
- det materielle,
- det filosofiske,
- det kognitive,
- det følelsesmæssige og
- det erfaringsbaserede.
Skoledagen kan på flere møder være med til at give børn og unge naturdannelse. Det viser nedenstående 4 film.
Spejderuge for 0. klasser
Vi har besøgt Spjellerup Friskole, hvor en 0. klasse holder den lille spejderuge.
På jagt med 4. klasse
Jægere tager en 4. klasse fra Syddjurs Friskole med på jagt, og det bringer flere elementer fra naturdannelse i spil.
Skolehave for 5. klasser
Vi har været med 5. klasser fra Skovgårdsskolen ude og høste deres skolehave hos Haver til Maver.
8. klasse med biologilærer i naturen
Vi var med 8. klasse fra Tinderhøj Skole på tur i skoven med deres biologilærer. Se, hvordan naturdannelse kom i spil.
Kontakt